Holdbeskrivelse

Sommer halvåret:
Der er træning hver mandag og onsdag kl 17.30 – 19.00, for intro hold/T1
Tirsdag og Torsdag fra kl. 17.30 til kl. 19.00  for T2
Tirsdag og Torsdag 19.00 til 20.30 for T3
For ikke at spilde trænerens og de andre kørers tid, forventes det at kørerne er klar til træningen starter !


Kørerne træner i følgende grupper:

NB: Fordelingen sker ud fra ATK (Aldersrelateret Trænings Koncept) som rette snor
Atk’en for bmx kan downloades her: BMX ATK

Der skal være en forældre eller værge tilstede for unge under 15 år under træning

Holdopdeling:
Intro – T1 – T2 – T3 – Voksenhold

Opdelingen har til formål, at det skal gavne store som små BMX kører, nye som erfarende og skabe sikkerhed for alle, men det er også for at sikre en differentieret træning med øget motivation for alle.

Trænerne vil sætte kørerne på forskellige hold ud fra devisen om, hvad der tjener kørerne bedst i forhold til hvilket niveau kørerne er på ved det givne tidspunkt.
Holdene er ikke statiske og kan ændre sig løbende med sæsonen. Det vil sige, at man ikke kan være sikker på at blive på et givent hold, hvis ikke man yder det der skal til for at blive der. Ligeledes kan man rykke op, hvis man udvikler sig. Dette vurderer træner teamet på et møde hver 6. uge nøgternt ud fra bl.a. indstilling, psyke, træningsintensitet, mødefrekvens m.v.

Det er til enhver tid trænerteamet der beslutter alt omkring holdopdelingen.
NB: Har du som forældre spørgsmål til træningen henstilles til at spørge trænerne efter endt træning og ikke i pauserne eller under selve træningen.

Intro/T1 Mandag og onsdag 17.30 – 18-30

1. Grundbalance på cyklen.
2. Regler for sporten.
3. Pumpe med cyklen gennem hop. Rulle igennem hop på baghjul.
4. Grundteknikken for starten.
5. Skal have en træningsmængde mellem 2 og 3 pas i ugen = 4
til 6 timer.

T2 Tirsdag og Torsdag 17.30 – 19.00

1. Lære at hoppe mindre hop og speed jumpe forskellige hop.
2. Fokus på spind og rotation i trådet.
3. Mere fokus på selve startteknikken.
4. Skal have sin nationale konkurrencedebut.
5. Skal have en træningsmængde mellem 3 til 4 pas i ugen = 6 til 8 timer. (incl. hjemmetræning)

T3 Tirsdag og Torsdag 19.00 – 20.30

1. Begynde at have et større fokus på fart i sin træning.
2. Skal begynde en struktureret fysisk træning.
3. Startteknikken skal have et niveau, så man kan begynde at lægge mere vægt på selve     accelerationen.
4. Skal begynde at hoppe større hop og have mod til det.
5. Skal have sin internationale konkurrencedebut.
6. Kan begynde at arbejde og træne med klikpedaler.
7. Skal have en træningsmængde mellem 4 til 5 pas i ugen = 8 til 10 timer.
(Trænings mængden er incl. styrketræning, spurter osv.)
Medbring gerne en langsadelpind til afrul.

Voksenhold Mandag 19.00 – 20.30.
Holdet for 18 år + kører, der er plads til alle lige fra begynderen til løbskøreren.
Træningen vil indeholde de grundliggende teknikker, og fysisk udfoldelse.